Szukasz korzystnej oferty PBN? Doskonale trafiłeś! Zajrzyj na pbnmarket.pl.
Aby odbiorca znalazł twoją działalność powinieneś nie tylko złożyć firmową stronę www, ale również zadbać o jej pojawianie się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest treść strony i to czy regularnie pojawiają się na niej nowe profesjonalne i pomocne dla użytkownika artykuły. Jednak nie wolno również zlekceważyć tzw. link buildingu, innymi słowy zdobywania linków zewnętrznych prowadzących do strony. Jedną z metod link buildingu jest zastosowanie PBN – prywatnej sieci portali.
Private blog network – pomocne jako część rozbudowanej strategii marketingowej
PBNy są prywatne, ponieważ są zakładane a potem kierowane przez jeden podmiot (najczęściej przez dużą agencję marketingową bądź firmę SEO), który troszczy się o jakość udostępnianych tam treści. PBNy są przeważnie stosowane jako część szerokiej strategii marketingowej, co trzeba silnie zaakcentować, gdyż najlepsze efekty ich wykorzystania zauważa się w odniesieniu do stron, które są poprawnie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz treści. Prywatne sieci portali nie tylko umożliwiają pozyskanie dużej liczby linków przychodzących do strony, ale także na ich zróżnicowanie, co jest dobrze postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Za słaby punkt PBNów można uznać to, że ich wykonanie to spory koszt, a później konieczne jest przeznaczenie wielu godzin na zachowanie ich na właściwym poziomie.
Publikacje z linkiem kanonicznym i wizytówki NAP, czyli jak spożytkować potencjał PBN
Prywatne sieci blogów bardzo dobrze sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można za ich pośrednictwem publikować tematyczne artykuły sponsorowane stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to jest NAP? To właściwie każda publikacja online, gdzie zaprezentowane są najważniejsze informacje kontaktowe firmy – jej adres, nazwa i telefon czy adres e-mail. Na przykład NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim także strona w mediach społecznościowych, zakładka w internetowym rejestrze biznesowym bądź artykuł, pod którym dodano firmowe dane kontaktowe.
Inny efektywny sposób na wykorzystanie potencjału PBNów to artykuły z canonicalem. To republikacja rzetelnych artykułów ze wskazaniem odnośnika do źródła tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takiej sytuacji algorytmy wyszukiwarek na ogół oceniają wyżej jakość oryginalnego wpisu, bowiem napotykanie linków do niego na różnych blogach zewnętrznych rozumieją jako dowód, że pod danym adresem kanonicznym opublikowane zostały warte przeczytania, przydatne teksy. Publikacje z linkiem kanonicznym najlepiej sprawdzają się przy treściach z sektora YMYL, w którym ważne jest osiągnięcie wysokiego autorytetu, czyli tych powiązanych przede wszystkim z aktualnymi wydarzeniami, prawem zdrowiem oraz doradztwem finansowym.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO