Spoty reklamowe to zazwyczaj 30-sekundowe produkcje filmowe, których nadrzędną funkcją jest promocja usług lub produktów danej marki. Mogą być prezentowane w tradycyjnych mediach (telewizja lokalna oraz ogólnopolska), w przestrzeni publicznej (monitory w komunikacji miejskiej) lub przed seansami w kinach. W dobie wszechstronnego dostępu do sieci WWW trafionym pomysłem jest też użycie spotu reklamowego w mediach społecznościowych, przykładowo, w charakterze treści promowanej na Facebooku albo przed filmami na YouTube. Mnóstwo przykładów dowodzi, iż treść udostępniana viralowo w internecie to najlepszy sposób na promocję usług i produktów.
Produkcja spotów reklamowych – co jest ważne?
Spoty reklamowe zazwyczaj nie trwają dłużej niż 30 sekund i przekazują treści w bardzo okrojonym formacie, dlatego przy ich produkcji ważne jest kreatywne, niesztampowe podejście do przedstawianego tematu. Z uwagi na to, że reklamy w mediach tradycyjnych pojawiają się w przerwach między programami, ich kreatorzy rywalizują ze sobą w wyścigu o zdobycie uwagi odbiorców. W produkcji spotów reklamowych dużą rolę odgrywa również odpowiednio dobrana muzyka.
Filmy reklamowe – zadanie dla specjalistów
Produkcja spotów reklamowych to zadanie dla profesjonalistów, którzy dysponują najwyższej jakości sprzętem (drony, lustrzanki cyfrowe, stabilizatory obrazu, kamery sportowe i tradycyjne), a w swojej pracy korzystają ze zaawansowanego oprogramowanie do postprodukcji – korekty kolorów, montażu czy dźwięku. Firmy zajmujące się produkcją spotów reklamowych zatrudniają także doświadczonych lektorów i aktorów. Fundamentem filmu reklamowego jest natomiast ciekawy scenariusz, który przyciąga uwagę widzów, zaskakuje ich pomysłowością, a niekiedy nawet wzruszy lub pobudzi do myślenia.