Audyt SEO – pierwszy krok do wysokich pozycji w wyszukiwarce

Audyt SEO – pierwszy krok do wysokich pozycji w wyszukiwarce

Potrzebujesz dowiedzieć się, jak zamówić audyt strony internetowej? Nie zwlekaj! Koniecznie sprawdź seo4.net/audyt-stron-internetowych/.

Audyt – podając za internetowym wydaniem Słownika Języka Polskiego PWN – oznacza ewaluację firmy, przedsiębiorstwa bądź spółki pod kątem różnych czynników, m.in organizacyjnych i finansowych, jak również ocenę możliwości dalszego rozwoju. Co, mając na uwadze powyższą definicję, oznacza zatem audyt SEO? Jest to drobiazgowa analiza strony internetowej, oceniająca różne jej aspekty, jak szybkość wczytywania się strony, metadane, strukturę nagłówków, kod strony i wiele mniej i bardziej ważnych elementów. Nie licząc samego zestawienia błędów i nieprawidłowości, w szczegółowym audycie SEO muszą znaleźć się również instrukcje odnośnie rozwiązania wymienionych problemów.

Audyt SEO bada witrynę www pod kątem zawartości strony, zgodności ze standardami W3C, użyteczności, jak również bezbłędności kodu. Oprócz tego sprawdzane jest także, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek. Mówiąc krótko, audyt SEO zamawia się w agencji, aby znalazła ona wszystkie nieprawidłowości na stronie i – co najistotniejsze – zaleciła rozwiązania, które pozwolą je naprawić.

Audyt SEO – dużo błędów może wychwycić tylko człowiek

Online jest mnóstwo narzędzi i stron, za pomocą których można błyskawicznie i bez ponoszenia żadnych kosztów przeprowadzić audyt SEO witryny. Zalety tej opcji? Cena i szybkość. Argumenty przeciw? Co niemiara. Bezpłatne narzędzia lub też okrojone dema z ograniczaną funkcjonalnością, są bardzo niedoskonałe. Jeżeli już odnajdą pewne błędy na stronie, to z pewnością nie wszystkie. Dużo pomyłek (między innymi w kodzie) zauważyć można jedynie w czasie analizy przeprowadzonej nie przez oprogramowanie, a przez specjalistę w danym obszarze.

Na audyt SEO przeprowadzany przez agencję należy zaczekać w większości wypadków od kilkunastu dni do blisko 30 dni. Czas na dostarczenie analizy powinien zostać wskazany w umowie podpisanej z firmą, która zadeklarowała, iż go wykona. Taki audyt pozwoli wykryć wszelkie istotne błędy obecne na stronie. Jeżeli strona została uruchomiona na otwartym szablonie lub na platformie pokroju Shoper czy Magento, to elementów do naprawienia może być mnóstwo. Gdy strona powoli się wczytuje i nie ma praktycznie żadnej widoczności na istotne dla klienta słowa kluczowe, to także są to sygnały, iż zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu będzie trafnym pomysłem.

Jakie błędy pokazuje SEO audyt?

Rzetelnie zrealizowany audyt SEO może odkryć sporo błędów witryny, między innymi:

  • wolne wczytywanie się strony w wersji desktopowej i mobilnej,
  • błędy w wersji mobilnej strony, takie jak nieprawidłowe wyświetlanie się różnych elementów,
  • nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
  • nieprawidłowości w hierarchii nagłówków,
  • problemy z dostępnością witryny dla robotów,
  • przyczyny słabej widoczności witryny na słowa kluczowe,
  • brak bądź nieuzupełniona wizytówka Google Moja Firma,
  • brak metadanych,
  • niska jakość treści na stronie,
  • poprawność kodu strony,
  • rzeczywista liczba zaindeksowanych podstron,
  • brak bądź nieprawidłowe połączenie z narzędziami Google (np. Google Analytics)

.

Nasza lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]