Tematyka stron internetowych

Specjalista Google radzi, jak rozpoznać dobrą agencję SEO

Kiedy prowadzisz swój biznes i zakładasz dla niego stronę www, z pewnością z czasem rozmyślasz o tym, jakie działania podjąć, by była ona widoczna na samym topie rezultatów wyszukiwania. Wiadomo wszak, że w XXI w. obecność w internecie jest jednym z fundamentów sukcesu, gdyż to właśnie stąd znaczna grupa klientów po raz pierwszy dowie się o twojej ofercie. Jak więc znaleźć dobrą agencję SEO? Rekomendujemy wsłuchać się w podpowiedzi specjalistów.

Atrakcje turystyczne w Małopolsce – gdzie szukać o nich informacji?

Pomimo, że małopolskie jest jednym z mniejszych województw w Polsce, ma ono sporo do zaoferowania zarówno odwiedzającym z innych regionów kraju, jak i zza granicy. Dzieje się tu wiele, stąd czasem ciężko odnaleźć się w natłoku informacji o planowanych eventach sportowych bądź kulturalnych oraz godnych zwiedzenia atrakcjach w Małopolsce. Najciekawsze miejsca w Małopolsce – poznaj portal opracowany specjalnie dla turystów Aby zaprezentować potencjalnym zwiedzającym ciekawe miejsca turystyczne tego regionu, powstał

Wizytówki NAP, artykuły z linkiem kanonicznym – do czego użyć PBN?

Aby odbiorca znalazł twoją działalność powinieneś nie tylko złożyć firmową stronę www, ale również zadbać o jej pojawianie się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest treść strony i to czy regularnie pojawiają się na niej nowe profesjonalne i pomocne dla użytkownika artykuły. Jednak nie wolno również zlekceważyć tzw. link buildingu, innymi słowy zdobywania linków zewnętrznych prowadzących do strony. Jedną z metod link buildingu jest zastosowanie PBN

Portale o zdrowiu to źródło wiedzy, a nie alternatywa dla wizyty u lekarza!

Internet to miejsce, gdzie bardzo łatwo da się znaleźć informacje o dowolnej dziedzinie życia. Internauci mają zwłaszcza słabość do radzenia się Google odnośnie zagadnień zdrowotnych, częstokroć wręcz poprzedzając decyzję o konsultacji z lekarzem dniami buszowania po sieci w celu własnoręcznego znalezienia odpowiedzi na palący problem. Ale czy to rozsądny sposób stosowania wiedzy publikowanej na stronach o urodzie i zdrowiu? Portal o zdrowiu i urodzie to nie alternatywa dla specjalistycznej porady

Co to są meta tagi i które z nich mogą wpływać na pozycje strony?

Hasło “meta tag” lub – w spolszczonej wersji – “znacznik meta” niewiele mówi osobom, które nie są web developerami lub specjalistami w jakikolwiek sposób związanymi z branżą SEO. Tymczasem meta tagi są ważnym elementem kodu stron internetowych, który niestety często pozostaje zaniedbany, niewykorzystany lub niezoptymalizowany. W niektórych przypadkach może się to przełożyć na niższe pozycje lub brak widoczności strony w wynikach wyszukiwania, a nawet na jej negatywny odbiór przez użytkowników,

Błędy i ostrzeżenia w Google Search Console

Google Search Console to bezpłatne narzędzie, które jest wyjątkowo pomocne w diagnozowaniu problemów związanych z indeksacją stron. Przy jego użyciu możemy sprawdzić zarówno podstrony, które już znajdują się w wynikach wyszukiwania, jak i te, które jeszcze tam się nie pojawiły. Z GSC możemy również dowiedzieć się, dlaczego dany adres nie został jeszcze zindeksowany. Jak to sprawdzić? Wyjaśniamy, w jaki sposób weryfikować błędy i ostrzeżenia w Google Search Console. Weryfikacja błędów

Google Tag Manager – czym jest i dlaczego warto wdrożyć go na swojej stronie?

To, czy serwis internetowy osiągnie sukces, zależy od wielu czynników. Jednym z nich jest monitorowanie zachowań użytkowników. Pozwala to lepiej zrozumieć, w jaki sposób poruszają się oni po stronie oraz w jaki sposób korzystają z proponowanych pozycji. Gromadzenie tego typu danych powinno być podstawą w planowaniu rozwoju witryny. Jednak aby to skutecznie robić, potrzebne są odpowiednie narzędzia. Jednym z nich jest Google Tag Manager. Wyjaśniamy, dlaczego warto wdrożyć go na

HTTP i HTTPS – czym różnią się te protokoły i dlaczego warto wdrożyć HTTPS?

Sposób, w jaki strona łączy się z serwerem jest istotny i warto zadbać, by to połączenie było jak najbezpieczniejsze. To właśnie dzięki protokołowi HTTPS możliwe jest bezpieczne wyświetlanie stron. Google zaleca, aby każda strona wykorzystywała właśnie ten protokół. Dlaczego? Odpowiedź znajdziecie w tym artykule. Co to są protokoły HTTP i HTTPS? HTTP (ang. Hypertext Transfer Protocol) jest to protokół sieci WWW, służący do przesyłania zawartości stron internetowych. To dzięki niemu

Meta description – czym jest opis meta i jak go napisać, by był skuteczny?

Jak w swoim poradniku pisze Google – meta description nie jest widoczny podczas wizyty na stronie, łatwo więc można o nim zapomnieć, ale mimo to nie powinniśmy go zaniedbywać. Jest to ważny element, ponieważ krótko prezentuje naszą stronę użytkownikowi, tj. potencjalnemu klientowi i może wyświetlać się w wynikach wyszukiwania. Czy ma jednak znaczenie dla pozycjonowania? I jak go napisać, aby skutecznie przyciągał ruch na naszą stronę? Odpowiedzi na te pytania

Audyt SEO – pierwszy krok do wysokich pozycji w wyszukiwarce

Audyt – podając za internetowym wydaniem Słownika Języka Polskiego PWN – oznacza ewaluację firmy, przedsiębiorstwa bądź spółki pod kątem różnych czynników, m.in organizacyjnych i finansowych, jak również ocenę możliwości dalszego rozwoju. Co, mając na uwadze powyższą definicję, oznacza zatem audyt SEO? Jest to drobiazgowa analiza strony internetowej, oceniająca różne jej aspekty, jak szybkość wczytywania się strony, metadane, strukturę nagłówków, kod strony i wiele mniej i bardziej ważnych elementów. Nie licząc