Pawilony są przydatne w każdym przedsiębiorstwie z branży handlowej. Mogą stanowić przedłużenie sklepu stacjonarnego albo też być nadrzędnym miejscem sprzedaży. Szczególnie dobrze sprawdzają się podczas giełd i podobnych imprez, a dodatkowo, ze względu na łatwy montaż i mobilność, stosuje się je np. do handlu na sezonowych wyprzedażach lub w miejscowościach letniskowych. Aby pawilon handlowy dobrze pełnił swoje funkcje, powinien być właściwie dostosowany do potrzeb użytkownika. Na co więc zwracać uwagę przy jego doborze?
Pawilon handlowy – jak wybrać?
W ofercie producentów znajdziemy rozmaite rodzaje mobilnych pawilonów handlowych. Każdy z nich zalicza się do jednej z 2 grup – pawilonów ze sztywnymi ścianami oraz namiotowych. Te pierwsze mogą być wykonane na przykład z drewna albo płyty obornickiej. Charakteryzują je względnie szybki montaż, aczkolwiek ich przenośność jest znacznie mniejsza niż pawilonów namiotowych. Są także od nich zdecydowanie droższe, przez co rekomendowane są raczej do punktów stacjonarnych. Ponadto, mogą pełnić funkcję kiosków, portierni lub kas biletowych.
Pawilon handlowy – kiedy warto go posiadać?
Jeżeli pawilon handlowy ma być często przestawiany lub priorytetem jest dla nas cena, najlepszą opcją będzie pawilon namiot. Wbrew pozorom, tego rodzaju konstrukcje odznaczają się dużą trwałością, będąca wynikiem wykorzystania do ich produkcji najwyższej klasy materiałów. Zarówno powłoki, jak i rury, z których wyprodukowane są szkielety, są odporne na niekorzystne warunki atmosferyczne oraz uszkodzenia mechaniczne. To sprawia, że namiotowy pawilon handlowy, jeśli będzie odpowiednio konserwowany, posłuży wiele lat – również przy częstym użytkowaniu.