Usługi SEO – kto wypromuje stronę w sieci?

Usługi SEO – kto wypromuje stronę w sieci?

Uzyskaj fachową poradę profesjonalistów z agencji SEO Kraków na https://seo4.net

Przedsiębiorstwa oraz administratorzy portali internetowych, którzy marzą o tym, by wyświetlać się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania, są w stanie to osiągnąć na minimum trzy sposoby. Pierwszy – najbardziej wadliwy – to podejmowanie starań na własną rękę. Nie posiadając doświadczenia w zakresie SEO i nie monitorując systematycznie informacji o modyfikacjach w algorytmie Google, ciężko postępować trafnie i – najważniejsze – efektywnie. Drugie podejście to zatrudnienie na etat biegłego SEOwca, jednakże nie każde przedsiębiorstwo może sobie na to pozwolić powodu braku budżetu. Trzeci sposób to zatrudnienie agencji SEO. Budżet zarezerwowany na zadania agencji SEO można dostroić do możliwości finansowych zleceniodawcy. Atutem kooperacji z agencją SEO jest to, że obok speców od SEO w pracują tam także osoby od content marketingu, grafiki, programowania i kampanii Google Ads, które służą rzeczowym wsparciem w tych obszarach.

Cechy doświadczonej firmy SEO

Polskich agencji SEO jest co niemiara. Czym kierować się w trakcie szukania firmy, która zwiększy naszą widoczność w SERPach? Zalecamy wybrać agencję, która istnieje na rynku od kilku lat. Liczba agencji SEO, ale także tych reklamowych i kreatywnych, z miesiąca na miesiąc wzrasta, co nie zawsze niesie za sobą odpowiednią jakość usług. Współpracując z firmą, która istnieje od mniej więcej dekady, można mieć pewność, iż ma ona spore doświadczenie i może w każdej chwili pochwalić się ciekawym portfolio swoich uprzednich prac. Agencje SEO częstokroć na swoich stronach posiadają dział z historią tzw. „kejsów”. Zanim podpisze się umowę powinno się przeczytać studia takich przypadków, by wstępnie zobaczyć, jakich efektów można się spodziewać po agencji, a także to jakie trudności udało jej się rozwikłać i z jakimi branżami pracowała. Rzetelna agencja SEO to taka, która działa przejrzyście: informuje o planach prac na nadchodzące miesiące, jak również przekazuje sprawozdanie z przeprowadzonych działań i ich efekty.

Druga zasadnicza kwestia to personalizacja oferty i dostrojenie zakresu prac do charakteru działalności prowadzonej przez klienta agencji. Jeżeli agencja SEO na pytanie ofertowe reaguje w ciągu 15 minut, a oferta sprawia wrażenie sztampowego szablonu, należy traktować to jak sygnał alarmowy. Po otrzymaniu pytania przedstawiciel sumiennej agencji SEO winien skontaktować się z zainteresowanym klientem, żeby poprosić o kolejne informacje o firmie, niezbędne do przygotowania dla niej pełnej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie da się odnaleźć samodzielnie online, jak przykładowo informacja o realizowanych dotychczas pracach SEO oraz o istotnych dla klienta usługach czy produktach, które potrzebuje wypromować.

Jaki model rozliczenia z firmą SEO jest najkorzystniejszy?

Przezornie należy potraktować agencje SEO, które oferują umowę z zapłatą za wypracowany wynik. W takim systemie rozliczenie odbywa się dopiero wówczas, kiedy słowa kluczowe osiągną wynegocjowane w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (np. wejdą do Top10 albo do Top3). To nadal całkiem popularny model rozliczeń, aczkolwiek niesie ze sobą duże ryzyko – można wszak osiągnąć natychmiastowy efekt za pomocą łamania standardów określonych przez Google. Stale modyfikowany algorytm dodatkowo nie ułatwia dotrzymania obietnic składnych klientowi, zatem dobra agencja SEO nigdy nie gwarantuje osiągnięcia konkretnych pozycji. Jeśli chodzi o opłatę za działania firmy SEO, to z rzadka jest ona stała – najczęściej w pierwszych tygodniach po podpisaniu kontraktu niezbędne jest zaangażowanie większego budżetu, aby opracować dokładny audyt SEO, a później wcielać w życie wszystkie wymienione w nim sugestie. W późniejszym okresie współpracy, jak strona klienta zostanie już zoptymalizowana, koszty działań są znacznie niższe.

Nasza lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]