O filtrach ręcznych od Google i nie tylko
Filtry i bany Google są karami nakładanymi na webmasterów, którzy łamią zasady stworzone przez Google. Możemy wyróżnić dwa podstawowe rodzaje filtrów, czyli filtry ręczne – nakładane przez pracowników firmy oraz filtry algorytmiczne – nakładane przez algorytm. Jeśli podczas pozycjonowania strony nie stosujesz nieuczciwych metod, nie powinieneś obawiać się filtrów Google.
Wpływ filtrów Google na pozycję w wynikach wyszukiwania
Co dzieje się ze stronami, na które zostały nałożone filtry i bany Google? Przeważnie odnotowują spadek w wynikach zwracanych przez wyszukiwarki. Może się zdarzyć, że strony, które dopuściły się poważnych przewinień w zupełności znikają z ich wyników. Za drobne przekroczenia webmasterzy karani są obniżeniem wyników wyszukiwania o kilka bądź kilkadziesiąt pozycji albo niepozwoleniem na osiągnięcie wysokich wyników. Bywa, że zostaje nałożony filtr, który sprawia, że treść strony nie będzie indeksowana przez roboty. Można się spotkać z filtrami w Google za nienaturalne linki lub za duplicate content. Bardzo ścigany jest przez Google cloaking, czyli wyświetlanie odmiennych stron dla użytkowników i robotów Google.
Najskuteczniejszym sposobem , aby uniknąć filtrów Google jest po prostu postępowanie zgodnie z zasadami wytyczonymi przez Google