Uważaj na bany i filtry Google

Uważaj na bany i filtry Google

Budowanie firmowej strony online obliguje do jej ciągłego rozmieszczania w przeglądarkach, aby była zauważalna dla internautów i pojawiała się na pierwszych stronach w wynikach. Niekiedy jednak firmowa strategia wywołuje złamanie zasad prawidłowego SEO i portal może zostać ukarana przez bany i filtry Google. Przekonajmy się, co zrobić w takiej sytuacji.

Dlaczego filtry i bany Google są groźne dla strony internetowej?

Ban od Google stanowi najgorszy sposób sankcji, jaki może dotknąć portal w sieci. Oznacza on całkowite zlikwidowanie jej z wyników wyszukiwarki Google, co w praktyce realnie komplikuje prowadzenie firmy. Po zbanowaniu witryny wskaźnik naszych gości dramatycznie się obniży, gdyż gros użytkowników używa Google. Natomiast zastosowanie filtra obniża pozycję strony www w rezultatach przeglądania, co również niekorzystnie oddziałuje na liczbę odwiedzin witryny. Istnieją ustawiane wprost przez ekipę Google filtry ręczne, a także generowane mechanicznie przez profesjonalne programy filtry algorytmiczne.

Czy można zwalczyć bany i filtry Google?

Pamiętajmy, że bany i filtry Google zakładane są na przykład za stosowanie przesadnej liczby odnośników przekierowujących na naszą witrynę www lub generowanie nieuczciwych środków reklamowych w celu jej pozycjonowania. Żeby usunąć ban od Google należy uprzednio poznać jego przyczynę. Warto zaangażować w tym celu profesjonalną firmę SEO, która w kilka miesięcy rozprawi się z problemem. Proces może niestety ciągnąć się nawet pół roku, trzeba więc uzbroić się w cierpliwość.