Zauważyłeś gwałtowny spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała też pokazywać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu konkretnych i wypozycjonowanych wcześniej zwrotów? Żadne działania, mające na celu odwrócenie sytuacji, nie przynoszą żądanych efektów? Jeżeli zaobserwujemy powyższe symptomy, oznaczać to będzie obciążenie domeny filtrem Google.
Czym jest filtr Google
Przede wszystkim należy wyjaśnić czym są filtry Google. Blokada nakładana jest wskutek błędnego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków z podejrzanych stron. W takim wypadku nakładany jest filtr ręczny, a usunięcie takiego filtra trwa od jednego do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana została np. błędem na stronie, to będziemy mieć do czynienia z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google będzie trwać od kilku miesięcy do nawet roku.
Usunięcie filtru Google
Jedynym skutecznym sposobem usuwania filtrów Google jest sporządzenie listy linków prowadzących do naszej strony (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie weryfikacja, które z nich są dla naszej strony toksyczne – działania te ułatwią nam dedykowane narzędzia takie jak Link Detox. Po wybraniu linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z listą niechcianych linków. Do wykonania wszystkich powyższych kroków potrzeba sporej wiedzy i dokładności, albowiem usunięcie dobrych linków zaszkodzi naszej domenie.
Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?
Ściągnięcie filtru blokującego stronę powinno stać się sprawą priorytetową. W czasie okresu trwania blokady strona jest w stanie stracić wiele wejść, co może mocno uszczuplić budżet firmy, dlatego też nie należy zwlekać z uzyskaniem pomocy u profesjonalisty. To z tego powodu trzeba jak najszybciej przekazać problem specjaliście.